28 apr. 2011

Kvällssurr

Nu går dagarna fort. I flera dagar har jag känt att vår resa är nästa dag, att varje natt är min sista (här alltså...) och resfebern börjar ta riktigt med fart. Det är så typiskt. Varje natt har jag en ny originell version i en dröm om hur allt kommer att gå. Vill ju inte ens drömma om saker som stressar mig.....ni har fattat att jag pratar om vårt bröllop som vi kommer att ha i sommar i Sverige. Om inte så förstod ni det precis.....nu. I drömmarna då....ja, en version är att jag glömmer bort allt och kommer på kvällen innan att vi har bröllop, i en annan kommer INGEN av personerna som är inbjudna, ren bojkott och i det absolut värsta scenariot försover jag mig och dyker inte upp...haha. Nu tror ni att jag är ett nervvrak, men jag har en sån förmåga att alltid drömma så extremt om allt som rör sig i mitt liv.

Stina kom igår. Helt för att byta ämne. Det kändes precis som jag väntat; som en frisk vind full med inspiration och liv! Hehe, det du Stina.

Dags att sova här nu. Palavé ligger mörkt och tyst. Inga barn som springer runt på gatan, inga bilar som brummar, inga hästar eller kor som promenerar förbi och inga skrikande grisar utanför fönstret. Det enda jag hör är surret från min fläkt och ett svagt galande från någon tupp som verkar ha dygnet snedvridet. Imorgon ska jag tvätta. Det blir  "så går vi runt kring ett enebärssnår" med alla versarna (utom strykandet) inkluderat. Godnatt...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar