17 apr. 2011

Bara om lite värme

Hej alla! Vart är poolen? Vart är ACn? Idag är en av de där varma dagarna, då man mest bara är. Man är och existerar därför att livet fungerar så, och i slutändan handlar det nog bara om att acceptera. Visst tycker ni att ni hört det förut, klagande på värme här nere medan man hemma i Sverige jublar så fort man får en molnfri dag. Och jag som kan sitta här och längta till vinter! Tror nog vi alltid vill ha det vi inte har och det andra har, för man hittar ju för det mesta något att klaga på. Är det inte för varmt så är det för kallt, är man inte för smal så är man för tjock, är man inte uttråkad till döds så är man sönderstressad, är inte svenskarna för stela så är dominikanerna för eldiga och vi hittar ju alltid något här i livet att inte vara riktigt nöjd med.

Därför ska jag ta ett djupt andetag, ta en kopp kaffe och gå och sätta mig i solen och försöka njuta av de varma behagliga strålarna och uppleva våren och livet! Eller lite mer realistiskt blir det;  försöka njuta av våren då det enorma eldklotet skoningslöst steker allt som kommer i dess väg på vår lilla ö. Och vem vill egentligen bli blöt som en fisk i sitt element efter två minuter sittandes på en stol ute på gården?

Jag hoppar nog över det och det varma kaffet och stannar här inne med min fläkt. Ska fortsätta att klaga på värmen och grubbla  lite på saker jag inte förstår, som exempelvis VARFÖR det inte finns en glassbar i Palavé?! Fick tipset att öppna en själv. Kanske vore nåt ändå...! :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar