12 dec. 2012

Livet

Just nu håller jag på att läsa en mycket gammal bok av Watchman Nee, "Jesus Alltings mening". Citerar ett par stycken som jag tycker säger mer än vad man själv kan uttrycka ibland. 

Har vi lärt känna Jesus själv, eller vet vi endast om de ting som han har gjort för oss?'
Johannes evangelium elfte kapitel framhåller inte i första hand hur Jesus uppväckte Lasarus, utan att han själv var Lasarus uppståndelse.

Jesus är inte bara livgivaren. Han är själva livet. Han är just det liv som han ger oss.
Så snart som vi upplevt denna verklighet, förstår vi att allt som finns i Jesus är levande. Vad Gud erbjuder mänskligheten är ingenting mindre än Jesus, som är allt i alla. Jag hoppas att åtminstone en stråle av detta ljus må lysa in i ditt hjärta, så att du börjar ana att Jesus är allt du behöver.

Rekommenderar starkt alla Watchman Nees´ böcker. De finns publicerade på spanska och engelska på denna länk, vet inte om de finns online på svenska tyvärr. 

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara en bra bok,Veronica.
    Vi måste själva känna Jesus och ha en relation med Honom,det räcker och hjälper ju inte om vi VET allt om Hans liv och vad Han har gjort...
    T.ex: Jag vet ju vem du är Veronica,jag vet var du bor och vad du gör,,,men jag kan inte säga att jag känner dig,,,om du förstår vad jag menar???
    Vi har ALLT i Jesus och Han vill att vi ska vara beroende av Honom,både i smått och stort!!!
    Tack och Kram,för allt fint som du delar med dig av!!!

    SvaraRadera
  2. Ett litet sent svar här; ja, det är en mycket bra bok! Den borde läsas av alla...:)Tack för alla dina fina och uppmuntrande kommentarer, Marguerite..:) Det är jätteroligt att läsa!

    SvaraRadera