20 okt. 2013

I receptionen

Här på församlingens hotell där jag arbetar, får man möta många människor från olika platser och situationer. En kubansk kvinna brukar vilja prata med mig eftersom jag kan spanska och idag var hon ledsen och deprimerad eftersom en nära vän hade blivit mördad i ett närområde. Vi pratade sedan om hennes svåra liv som kuban, hur hon hade lyckats ta sig därifrån, det var svårt eftersom hon varit med i en politisk motståndsrörelse, men hon lyckades till slut. Livet här i Sverige blev inte heller lätt, varför hon nu hamnat hos oss, både bostads - och arbetslös.
Det var intressant att få samtala eftersom vi senaste åren haft kontakt med kubaner, bl. a. läkarna i Haiti, vi har även besökt Kuba och fått en bild av hur svårt livet är. Jag fick också tillfälle att vittna för henne om Gud som alltid hjälper oss, som aldrig lämnar oss och hon tackade för den påminnelsen, hade nästan glömt bort Gud mitt i allt. Jag lovade att be för henne och hon fick tårar i ögonen.
Ville bara dela med mig av denna lilla vardagshändelse...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar