1 aug. 2011

Nedräkning

Är fortfarande i Sverige och nedräkning pågår inför lördagen....och även inför avresa den sista augusti. Det blir jag, Sean, Theresia och Elaine som åker ner till Santo Domingo för att tillsammans med Emanuel, Gabriella och Stina fortsätta med arbetet där. Simon har varit där under hela sommaren nu och arbetat men kommer hem till Sverige snart.

Ganska direkt då vi kommer öppnar vi skolan för ett nytt läsår. Jag fortsätter med min grupp av barn och Theresia tar hand om en annan grupp. Nytt husbygge är på G åt Delfinas familj. De har länge bott i ett ruckel och vi planerar att påbörja husbygge så fort det går. Emanel och Sean kommer att åka över till Haiti, till Mond Leon, för att förmedla hjälp till skolan  som ska  bekosta ett helt skolår för alla barnen som studerar där, skoluniformer, lärarlöner mm.  Hjälp som kommer direkt från syskon i Sverige, Norge och andra platser, som har skänkt pengar just för missionen i Haiti.

Det var lite kort om saker som ska ske....men nu ska jag fortsätta min planering inför lördagen...:)

Snart är jag ingen "Vidénare" längre....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar