24 dec. 2010

Julafton idag

Vill önska er alla en riktigt GOD JUL!

Bloggen har legat nere ett tag, och det finns olika orsaker till detta. Vill skaffa en kamera som tar bilder som man kan titta på utan att behöva kisa, och så vill jag hitta lite mer inspiration. Beundrar de bloggare som kan hålla igång sin blogg dag ut och dag in....själv fungerar jag tyvärr sådan att jag endast kan skriva då jag får inspiration, då jag inte har stress över andra saker osv. Som nu då....nästan. Det är ju julafton, så jag tog mig själv lite i kragen...:)

Jul ja. Här har vi lite ovanligt kallt, men fortfarande tropiskt klimat då. Det ÄR svårt att skapa julstämning, i alla fall den stämning man har växt upp med från Sverige. För här finns det ju, men den är en annan, av annat slag. Musik från alla håll, dock ingen julmusik, utan det vanliga - bachata, merengue, salsa, regueton...osv. (Allt av det normala med lite extra volym och extra kvantitet), barn och ungdomar som står utanför din dörr klockan 2 på natten och skramlar med olika plåtinstrument och "sjunger", och inte ger sig förrän de får en slant, vägarna fulla med folk kvällstid som dricker och dansar...ja, listan kan göras längre. Och så droppen - på SVT sänder de Kalle Anka live, men så står det såklart att "vi kan inte visa detta utanför Sverige".

Jag ska inte klaga, för vi firar vår svenska jul mitt i detta. Igår hade vi julbaket hemma hos mamma, och idag blir det allt som vår svenska tradition bjuder. Gröten, maten, granen, tomten (?), etc...:)

Ha en trevlig helg!! Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar